Facebook

sobota, 3 października 2015

Twoje dziecko pokocha owsiankę!

O zaletach owsianki pisałam już we wcześniejszym poście, sama oczywiście korzystam z jej dobrodziejstw, dlatego ubolewałam bardzo, że moje dziecko nienawidzi owsianki.. Popróbowała parę razy, ale skończyło się to jednym wielkim "bleee..." Później, na wspomnienie o owsiance, miała prawie łzy w oczach, więc właściwie odpuściłam temat.. 
Nie dawało mi to jednak spokoju, bo wiadomo, dla swoich dzieci chcemy jak najlepiej, zwłaszcza w kwestii żywienia, a przecież zdrowej owsianki nie da się raczej niczym zastąpić..

W końcu jednak powiedziałam "basta"! Pomyślałam trochę, pokombinowałam i opracowałam deserową wersję owsianki, którą Iga zjada, aż jej się uszy trzęsą i nawet domaga się dokładki:)
Deserowa wersja jest oczywiście na słodko, ale nie ma w niej grama cukru, są za to owoce, miód i inne zdrowe produkty. 
Dzisiaj dzielę się z Wami moimi tajnymi (do tej pory) przepisami:)


Do przygotowania zdrowej i pysznej owsianki (a właściwie musu, czy też budyniu owsiankowego) potrzebne będą:
- cztery łyżki płatków owsianych
- średniej wielkości brzoskwinia (albo inny owoc - nektarynka, gruszka, jabłko..)
- pół banana
- pół cytryny
- garść migdałów
- łyżeczka siemienia lnianego
- trochę miodu


Sposób przygotowania:
- płatki owsiane zalewamy przegotowaną wodą i zostawiamy na ok. 15 min żeby rozmiękły (albo nawet na całą noc, żeby rano mieć od razu gotowe)

- do rozmoczonych płatków dodajemy trochę soku z cytryny, mieszamy




- następnie płatki przekładamy do blendera i miksujemy na gładką masę

- do zmiksowanych płatków dodajemy stopniowo owoce i też miksujemy (jeżeli np. brzoskwinia jest duża i słodka, to banan nie jest już konieczny).


- dorzucamy migdały, siemię lniane (dziecko nawet nie wyczuje co zjadło, więc możemy przemycić trochę niepopularnych składników:)), dodajemy trochę miodu do smaku i miksujemy jeszcze raz na gładką masę. 

I gotowe!

Do takiej żółciutkiej owsianki możemy wrzucić jeszcze garść jagód czy borówek - będzie jeszcze ładniej wyglądać, lepiej smakować, no i będzie jeszcze zdrrrrrowsza:)


Do przygotowania deserowej owsianki możemy też użyć truskawek, teraz już oczywiście mrożonych.
Ze względu na to, że truskawki są trochę kwaśne, to tutaj już dobrze jest dodać pół banana, który również zagęści konsystencję.


A truskawkowa owsianka wygląda tak:

Podkręciłam ją jeszcze trochę, posypując startą, ciemną czekoladą:)

Którą wersję wybieracie?:)











10 komentarzy:

  1. Myślę że dla dzieci to faktycznie mogą się sprawdzić takie rozmięknięte płatki z owocami :) Powiem szczerze, że ja uwielbiam je nawet, a może nawet najbardziej na sucho! Wiem że dziwne, ale czuję że wtedy lepiej się czuję, jak zjem garść suchych płatków :D a tak na co dzień, to dodaję do nich orzechy włoskie, miód, i jakieś sezonowe owoce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, a ja własnie nie jestem w stanie zjeść takich suchych, surowych płatków owsianych:) Zawsze się dziwię, jak widzę gdzieś, że ktoś nasypuje sobie płatków owsianych, dodaje trochę jogurtu i pałaszuje.. Przecież tego nie da się nawet pogryźć?:) kiedyś spróbowałam, to mało się nie zadławiłam:) No nie wiem, może one powinny być wcześniej jakos podprażone, czy coś w tym rodzaju? W każdym razie takie namoczone, doprawione sokiem z cytryny są dla mnie idealną bazą dla dalszych dodatków. No a dla mojego dziecka musowo forma musu, czy budyniu, inaczej nie przełknie:) Wiadomo, co kto lubi:)

      Usuń
  2. Polecam takze wersje z wiorkami kokosowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och może i ja skorzystam z tego przepisu, bo ze mną to trochę jak z dzieckiem nie ważne, że zdrowe jeśli mi nie smakuje to po prostu nie zjem :D Do owsianki próbuję się przekonać już od dłuższego czasu, ale niestety nie dałam rady, może przy okazji tej próby nie polegnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie jest to deser z płatków owsianych a nie owsianka (którą się gotuje). Po drugie pamietajmy ze dziecko musi miec tez produkty do gryzienia, bo to wpływa na naukę mowy (mniejsze dzieci)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie deser owsiankowy:) Jasne, że gryzie - marchewkę np.:)

      Usuń
  5. Och alez swietny pomysl z tym miksowaniem, mozna pozbyc sie tych glutow okropnych! Ja nienawidze owsianki ale zdrowe jak cholera i trzeba jesc :) Dzieki serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń